Genomineerden CustomerFirst Vakprijzen 2018 bekend
21 maart 2018
Onderzoek Rijksuniversiteit Groningen: klantvriendelijkheid heeft positief effect op retentie
27 maart 2018

Woerden, 23 maart 2018 

Dertig bedrijven zijn dit jaar in de running voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland, de publieksprijs van de CustomerFirst Awards. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de feestelijke gala-avond op donderdag 19 april, in het Beatrix Theater in Utrecht.

Aan de verkiezing van de CustomerFirst Publieksprijzen gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen te stemmen. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van SAMR. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald.

In alfabetische volgorde ziet de lijst met genomineerden er als volgt uit:

  • 123inkt.nl
  • Albert Heijn
  • ANWB
  • Bijenkorf
  • bol.com
  • Bonprix
  • Bruna
  • Centraal Beheer
  • Coolblue
  • DA drogist
  • Deen
  • Diergaarde Blijdorp
  • Efteling
  • EMTÉ Supermarkten
  • Esprit
  • Etos
  • Gall & Gall
  • Greetz
  • Hornbach
  • ICI Paris
  • Jan Linders
  • KLM
  • Miss Etam
  • Pearle
  • Plus
  • Rituals
  • Univé
  • Van der Valk
  • wehkamp.nl
  • Zilveren Kruis Achmea

Opvallend
– Bijenkorf stond vorig jaar op nr. 43.
– Wehkamp.nl komt van nr. 51.
– Zilveren Kruis Achmea stond vorige keer op nr. 78.
– Van de top-10 van afgelopen editie terug te vinden: Coolblue (vorig jaar nr. 1), Efteling (vorig jaar nr. 9), EMTÉ (vorig jaar nr. 10), Greetz (vorig jaar nr. 2), Miss Etam (vorig jaar nr. 7), Pearle (vorig jaar nr. 4), Van der Valk (vorig jaar nr. 5).