VAKPRIJZEN

De Customer Strategy Award is toegekend aan Samsung/Teleperformance. De partners hebben gekozen voor en geïnvesteerd in een data-driven klantcontactstrategie. Onder meer is er een projectteam samengesteld dat big data analyses omzet in concrete verbeteringen. Volgens de jury straalt deze case een enorme gedrevenheid uit om het iedere keer nog beter te doen.

Uitslag:
1. Samsung/Teleperformance
2. PFZW/PGGM
3. Dekbed Discounter
4. Energiedirect.nl
5. srprs.me

ABN AMRO wilde de houding en het gedrag van (retail)medewerkers veranderen om het klantbelang meer centraal te stellen. Zodoende ontwikkelde het bedrijf een training omtrent het luisteren naar klanten, met als belangrijk onderdeel de zogeheten BOOSTcamp. De gewenste resultaten zijn behaald en als kers op de taart is ABN AMRO nu gekroond tot winnaar van de HRM Award.

Uitslag:
1. ABN Amro
2. Customer Service Valley
3. VvAA

Ruim tien jaar werken KPN & Telecats al samen, maar het optuigen van één gezamenlijk scrumteam heeft hun partnership een gouden randje gegeven. De continue invloed op elkaar, kwantificeerbare resultaten in de NPS voor de klanten en de besparing imponeerden de jury dusdanig dat het telecombedrijf en de spraaktechnologiespecialist de Partnership Award in ontvangst mochten nemen.

Uitslag:
1. KPN & Telecats
2. Transcom & AtHand
3. bol.com & Teleperformance

Greenchoice won de Technology Award. De energieleverancier dankt dit met name aan zijn slimme technologische oplossing BOKS, die klanten voorziet van (real-time) inzichten om meer bewust met hun energieverbruik om te gaan. Los van de besparing bij de klanten onderstreept deze dienst de merkwaarde van Greenchoice. De ‘terechte winnaar’ in deze categorie, aldus het jurycommentaar.

Uitslag:
1. Greenchoice
2. Oxxio
3. Florius

Sponsors