FAQ

CustomerFirst Awards

1Wat zijn de CustomerFirst Awards?
De CustomerFirst Awards, zijn ook wel bekend als de ‘Nederlandse Oscars’ van customer service. Bedrijven doen met aansprekende cases – beoordeeld door een onafhankelijke vakjury – een gooi naar een van de prestigieuze prijzen. Met de uitreiking van de awards beoogt de Stichting NCCA een positieve bijdrage te leveren aan de Klantcontact, Customer Experience en Customer Service branche in Nederland.
2Wie kunnen deelnemen aan de CustomerFirst Awards?
Iedere organisatie, gevestigd in Nederland, kan meedingen naar een CustomerFirst Award.
3Wie organiseert de CustomerFirst Awards?
De CustomerFirst Awards wordt georganiseerd door Stichting NCCA en BBP Media.
4Welke CustomerFirst Awards kan ik winnen?
· CustomerFirst Awards HRM AWARD
· CustomerFirst Awards CUSTOMER STRATEGY AWARD
· CustomerFirst Awards TECHNOLOGY AWARD
· CustomerFirst Awards PARTNERSHIP AWARD
5Wie bepaalt er wie er wint?
Een deskundige vakjury selecteert van de ingezonden cases de genomineerden. De vakjury wordt gevormd door bekende vakgenoten en deskundigen die direct of indirect betrokken zijn bij de Customer Service Branche.

Meedoen

Algemeen

1Wat moet ik doen om deel te nemen aan de CustomerFirst Awards?
Vanaf nu tot en met 13 februari 2017 kun je jouw case aanmelden voor een CustomerFirst Award.

De eerste stap is het inzenden van de case via het inschrijfformulier op www.customerfirstawards.nl. Voor iedere award geldt een ander inschrijfformulier/vragenlijst. Men mag een case maar voor één categorie indienen. Een organisatie mag in meerdere categorieën meedoen, maar de case moet inhoudelijk verschillen.
2Tot wanneer kan ik me inschrijven voor de CustomerFirst Awards?
Inschrijven is mogelijk tot en met 13 februari 2017.
3Wanneer weet ik of ik genomineerd ben?
Vanaf 14 maart 2016 worden de genomineerden bekend gemaakt en de afspraken voor een site visit worden meegedeeld. Juryleden brengen aan alle genomineerden een bedrijfsbezoek, de zogenoemde site visit. Tijdens deze site visit lichten genomineerden de case verder toe, instructies worden bij een nominatie door de jury vooraf verder toegelicht en kunnen per categorie inhoudelijk verschillen.
4Wanneer weet ik of ik gewonnen heb?
De uitreiking van de CustomerFirst Awards wordt gehouden tijdens het CustomerFirst Gala op donderdagavond 20 april 2017 in het Beatrix Theater in Utrecht. Tijdens het CustomerFirst Gala worden ook de winnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en de Plantronics Team Trophy bekend gemaakt.
5Ik heb gewonnen, waar kan ik het promotiemateriaal vinden?
Na afloop van de uitreiking ontvangen alle winnaars van de CustomerFirst Awards een persoonlijk bericht van de organisatie met een link naar het promotiemateriaal. Alle winnaars mogen één jaar lang het winnaarslogo gratis op hun website tonen.

Uitreiking

1Wat, wanneer en waar is de uitreiking van de CustomerFirst Awards?
De uitreiking van de CustomerFirst Awards wordt gehouden tijdens het CustomerFirst Gala op donderdagavond 20 april 2017 in het Beatrix Theater in Utrecht. Tijdens het CustomerFirst Gala worden ook de winnaars van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en de Plantronics Team Trophy bekend gemaakt.
2Moet ik me aanmelden voor de uitreiking van de CustomerFirst Awards tijdens het CustomerFirst Gala?
Ja, voor de uitreiking van de CustomerFirst Awards tijdens het CustomerFirst Gala moet je je aanmelden.
3Hoe bestel ik de kaarten voor de uitreiking van het CustomerFirst Gala?
Via de website customerfirstgala.nl kun je vanaf half februari 2017 kaarten bestellen.
4Wanneer ontvang ik mijn entreebewijs?
Na aanmelding ontvang je een bevestiging via e-mail. Het entreebewijs ontvang je via de post, ongeveer 1 week voor aanvang van het gala.
5Wat is de dresscode voor de uitreiking?
De gala-avond in het Beatrix Theater in Utrecht is altijd in stijl. Wij vragen dus alle gasten om zich volgens de black-tie dresscode te kleden. Bij black-tie komen de heren in een smoking en de dames in een korte of lange avondjurk, of eventueel een lange rok met klein decolleté, en eventueel aangevuld met lange handschoenen.

Sponsors