Lidl: Een winterverhaal over fouten maken

Het goede doel voor de Plantronics Team Trophy 2018 is de Trombosestichting
16 december 2017
Top 15 facilitaire contact centers 2017 – Lichte omzetstijging
19 december 2017

En 4 hoofdregels hoe je klantverwachting wél goed managet.

We zeggen het niet voor het eerst: één van de belangrijkste stelregels voor klantvriendelijkheid luidt: ‘Geef fouten toe en los ze op’. Dat is voor sommige bedrijven nog altijd een lastige. Zo maakt Lidl een beetje een rommel van mijn skivakantiebestelling, laat niets van zich horen en stuurt me een goedmakertje waar ik niks aan heb. Gelukkig maakt het bedrijf het uiteindelijk wel goed. Maar, toch is mijn oproep: beste ondernemers van de BV Nederland, fouten maken mag, klanten rekenen je daar echt niet direct op af. Hoe je ná zo’n fout acteert maakt het verschil. Daar zijn Hoofdregels voor, je krijgt ze aan de hand van dit verhaal. Want ik wilde dus skispullen…

Ik zit kort voor m’n skivakantie. En mijn uitrusting is nog niet compleet. Lidl biedt uitkomst: voordelige skikleding en accessoires die je ook online kunt bestellen. De website belooft: afleveren op het adres en moment dat het jou uitkomt. Ik regel het zo dat mijn pakket op maandag op kantoor bezorgd zal worden. Ideaal hoor, Lidl.

Lees hier het hele verhaal van Tessa Dahlmans van SAMR