MVO-PRIJS

Inschrijving voor Plantronics Team Trophy geopend

Gewoonweg goed om goed te doen voor een goed doel

Omdat het bijdraagt aan de trots op je werk. Omdat het een reëel en positief beeld geeft van het werken in een contactcenter. Omdat je een steentje wilt bijdragen aan de maatschappij. En omdat je de activiteiten van Trombosestichting van harte ondersteunt. Redenen genoeg om in 2018 met je contactcenter deel te nemen aan de Plantronics Team Trophy.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen draagt op diverse fronten bij aan de prestaties van organisaties. Het heeft een positief effect op de individuele prestaties van medewerkers, de klantreviews en daarmee op de beeldvorming van een organisatie. Kortom, het loont om met MVO actief bezig te zijn. Dat beseft ook de organisatie van de Plantronics Team Trophy. Het gezamenlijke doel staat centraal. Het is gewoonweg goed om goed te doen voor een goed doel.

De inschrijving voor de Trophy is per direct geopend. In totaal biedt de Plantronics Team Trophy plaats aan maximaal 10 deelnemende contactcenters, zowel facilitair als inhouse. Alle deelnemers krijgen ruim het podium tijdens de feestelijke uitreiking van de CustomerFirst Awards tijdens het gala op 19 april 2018.

In voorgaande jaren wisten de diverse deelnemers honderdduizenden euro’s op te halen voor diverse charitatieve instellingen, waaronder War Child, KWF Kankerbestrijding, Liliane Fonds, Cordaid Mensen in Nood, Stop Aids Now!, Wereld Natuur Fonds en het Ronald McDonald Kinderfonds.

Het goede doel voor de Plantronics Team Trophy 2018 is de Trombosestichting

Trombose heeft een nogal stoffig imago: het is een ziekte voor oude mensen en helemaal niet zo ernstig. Dit is een groot misverstand. Wat veel mensen bijvoorbeeld niet weten is dat een longembolie altijd, en een herseninfarct, maar ook een hartinfarct bijna altijd het gevolg van een trombose zijn.

Daarbij kunnen ook jonge mensen trombose krijgen, bijvoorbeeld jonge meisjes als ze beginnen met het slikken van de pil en/of jongeren als ze erfelijk belast zijn.

Zie ook de speciale bijlage bij het AD die de Trombosestichting ter gelegenheid van 13 oktober, Wereld Trombose Dag, heeft gemaakthttps://np.netpublicator.com/netpublication/n78817226

Jonge patienten
We gaan campagne voeren voor een onderzoeksproject dat is gericht op erfelijke trombofilie. Dit onderzoek van Prof.dr. Van IJzendoorn is erop gericht om uiteindelijk medicijnen op maat te kunnen voorschrijven (in tegenstelling tot generieke medicatie), waarmee de kwaliteit van leven voor de veelal jonge patiënten enorm verbetert. Het gebruik van de huidige medicijnen in het geval van erfelijke trombofilie heeft op dit moment nogal wat negatieve impact op iemands leven.

STEUNkousen
Afgelopen oktober zijn de ‘Steun’kousen geintroduceerd. Dit zijn gewone sokken, maar met de aanschaf steunt men het werk van de Trombosestichting. Ambassadeur Bartho Braat – acteur en onder andere bekend als Jef Alberts uit Goede Tijden, Slechte Tijden: ‘’Kom in actie, draag de STEUNkous!’’

Belperiode
Dit jaar zal gebeld worden van 5 t/m 17 februari 2018. Er is plek voor tien deelnemende contactcenters. Zowel facilitaire als ook inhouse contactcenters kunnen meedoen.

Uitreiking
De opbrengst van de Plantronics Team Trophy 2018 wordt bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Awards Gala op 19 april 2018 in Utrecht.

Goede doelen

logo_trombosestichting

2018

Trombosestichting
WarChildlogokleur

2017

War Child
KWF_logo

2016

KWF Kankerbestrijding
liliane_fonds_PayOff_onder-fc

2015

Liliane Fonds
Cordaid_kleni

2014

Cordaid
stop_aids

2013

Stop Aids Now
wwf

2012

WWF
ronald

2011

Ronald McDonald Kinderfonds
AMREF2010

2010

AMREF Flying Doctors
img_simavi

2009

Simavi
Kinderpostzegels

2008

Kinderpostzegels
WARchild

2007

War Child
logo_nrk

2006

Het nederlandse rode kruis
KWF_logo

2005

KWF Kankerbestrijding
Cliniclowns

2004

Clini Clowns