De CustomerFirst Awards is een initiatief van CustomerFirst, Stichting NCCA en SAMR.

CustomerFirst

CustomerFirst is dé toonaangevende vaktitel op het gebied van klantcontact en customer servicemanagement. Zowel digitaal als in print biedt CustomerFirst inspiratie voor een passende klantstrategie. Middels interviews, nieuwsartikelen en achtergrondstukken lees je hoe je de klant over alle kanalen heen centraal kunt stellen en hoe je de ‘customer first’-mentaliteit binnen het gehele bedrijf implementeert.

Stichting NCCA

Rond 1990 ontstond de behoefte om de kwaliteit van de toenmalige telemarketingbedrijven te meten en inzichtelijk te maken. Dit initiatief sloeg direct aan en werd succesvol, maar met beperkte middelen, uitgevoerd. In 1996 werd het initiatief, om een breder draagvlak te creëren, overgenomen door een aantal gerenommeerde uitzendbureaus met een specialisme in het leveren van personeel aan klantcontactcenters. Dit was het begin van de Stichting Nationale Contact Center Awards, kortweg NCCA.

Veel bedrijven omarmden het idee van de NCCA om het imago van de branche te verbeteren, een bindende factor te zijn in deze branche en vooral te tonen dat kwaliteit mag worden beloond. Ieder jaar strijden tientallen facilitaire en inhouse contactcenters om, voorheen de prestigieuze Nationale Contact Center Awards, tegenwoordig de CustomerFirst Awards die worden uitgereikt op de CustomerFirst Gala avond. Het grote succes van de Awards is te danken aan de integere en uitermate terzake kundige jury, de loyale sponsors die de NCCA financieel steunen en de vele gerenommeerde bedrijven die meedingen.

Alhoewel de Awards tegenwoordig de CustomerFirst Awards heten is Stichting NCCA nog steeds initiatiefhebber en mede organisatie van de vakprijzen en het gala.

SAMR

WEES NIEUWSGIERIG EN JE ZIET DINGEN ANDERS. MARKTVINDEN™, JOUW NIEUWE KIJK OP MERKEN, MENSEN EN MARKTEN.
Een overload aan data. Gevestigde namen die het afleggen tegen nieuwkomers. Markten die compleet overhoop worden gegooid.

Het zijn fascinerende tijden. Niet eerder volgden de veranderingen, buiten én binnen de organisatie, elkaar in zo’n rap tempo op. Dat stelt je organisatie voor nieuwe uitdagingen. Is je positionering nog wel toekomstbestendig? Hoe kom je tot een nieuwe propositie? Of een optimale customer experience?

Dat vraagt om nieuwsgierigheid. Snappen wat er speelt in jouw markt. Begrijpen wat klanten beweegt. Wie concurrenten worden. Wat verdienmodellen doen. Nieuwe strategieën en proposities ontwikkelen om daarop een antwoord te geven.

Traditionele marktonderzoek- en strategiemodellen slagen er niet in de marktkansen van vandaag te benutten. Simpelweg, omdat deze tijd vraagt om anders kijken, anders doen.

TIJD VOOR MARKTVINDEN™
Deze tijd vraagt om andere vaardigheden. Deze tijd vraagt om marktvinden™, een unieke discipline die data combineert met gedragswetenschap, design thinking en implementatiekracht. Een discipline middenin de wereld van vandaag. Marktvinders leveren factbased inzichten en geven richting richting. Creëren een andere kijk. Uitzoomen voordat je inzoomt.

Een manier van denken die kijkt naar je klant, de markt én je organisatie. Het helpt je met een toekomstbestendige positionering, een nieuwe propositie, een optimale customer experience, de dialoog met de markt, de beste vestigingsplaatsen.

En dan begint het pas: want wij zorgen er óók voor dat het gebeurt. Wat we samen bedenken implementeren we ook. Zodat je alle kansen ook daadwerkelijk pakt.

Het is wat we bedoelen met: Marktvinden™, een nieuwe kijk op merken, mensen en markten.
Deze nieuwe manier van kijken is samengebracht in ons strategisch denkmodel 360SAMR™.

SAMR. MARKTVINDERS

Sponsors