De CustomerFirst Awards is een initiatief van CustomerFirst, Stichting NCCA en SAMR.

CustomerFirst

CustomerFirst is dé toonaangevende vaktitel op het gebied van klantcontact en customer servicemanagement. Zowel digitaal als in print biedt CustomerFirst inspiratie voor een passende klantstrategie. Middels interviews, nieuwsartikelen en achtergrondstukken lees je hoe je de klant over alle kanalen heen centraal kunt stellen en hoe je de ‘customer first’-mentaliteit binnen het gehele bedrijf implementeert.

Stichting NCCA

Rond 1990 ontstond de behoefte om de kwaliteit van de toenmalige telemarketingbedrijven te meten en inzichtelijk te maken. Dit initiatief sloeg direct aan en werd succesvol, maar met beperkte middelen, uitgevoerd. In 1996 werd het initiatief, om een breder draagvlak te creëren, overgenomen door een aantal gerenommeerde uitzendbureaus met een specialisme in het leveren van personeel aan klantcontactcenters. Dit was het begin van de Stichting Nationale Contact Center Awards, kortweg NCCA.

Veel bedrijven omarmden het idee van de NCCA om het imago van de branche te verbeteren, een bindende factor te zijn in deze branche en vooral te tonen dat kwaliteit mag worden beloond. Ieder jaar strijden tientallen facilitaire en inhouse contactcenters om, voorheen de prestigieuze Nationale Contact Center Awards, tegenwoordig de CustomerFirst Awards die worden uitgereikt op de CustomerFirst Gala avond. Het grote succes van de Awards is te danken aan de integere en uitermate terzake kundige jury, de loyale sponsors die de NCCA financieel steunen en de vele gerenommeerde bedrijven die meedingen.

Alhoewel de Awards tegenwoordig de CustomerFirst Awards heten is Stichting NCCA nog steeds initiatiefhebber en mede organisatie van de vakprijzen en het gala.

SAMR

 

SAMR Marktvinders, een andere kijk op merken, mensen en markten

Het zijn fascinerende tijden. Niet eerder volgden de veranderingen, buiten én binnen de organisatie, elkaar in zo’n rap tempo op. Dat vraagt nogal wat van je organisatie. Dat vraagt om nieuwsgierigheid. Snappen wat er speelt in jouw markt. Begrijpen wat klanten beweegt.

Tijd voor Marktvinden™

Marktvinden™, een unieke discipline die data combineert met gedragswetenschap, design thinking en implementatiekracht. Marktvinders leveren factbased inzichten en geven richting. Een andere manier van kijken naar merken, mensen en markten. En dan begint het pas: SAMR zorgt er óók voor dat het gebeurt. Zodat je kansen daadwerkelijk pakt.

Deze nieuwe manier van kijken is samengebracht in het strategisch denkmodel 360SAMR™.

Sponsors