Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de publieksprijs van de CustomerFirst Awards. Het Klantvriendelijkste Bedrijf is een initiatief van SAMR en Beeckestijn Business school, ontstaan in 2007 naar aanleiding van het boek ‘Kloteklanten’.
Publieksprijs
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de grootste onafhankelijke publieksprijs van Nederland. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. Bedrijven kunnen geen stemmen werven of klanten oproepen te stemmen. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SamSam, het consumentenpanel van SAMR. In 2017 zijn er 35.000 beoordelingen opgehaald.
In voorgaande jaren wonnen ANWB, Coolblue, Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS en Simyo de titel.
Branchewinnaars
Naast de overall winnaar, worden ook acht branchewinnaars gekozen in de branches:
Supermarkten
Winkels
Online
Energie
Banken
Telecom
Leisure
Verzekeraars
Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland
In 2016 werd voor het eerst de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland uitgeroepen. Voor de medewerkers die altijd nog een stapje meer dan hun collega’s zetten. Die alles voor de klant over hebben.
Ga naar www.klantvriendelijkstebedrijf.nl voor meer informatie.