Winnaars 2018

Professionals in klantcontact en customer experience vielen in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards 2018 in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie – Stichting NCCA, SAMR Marktvinders en CustomerFirst – reikte in totaal vier vakprijzen en meerdere publieksprijzen uit. Tevens werd een cheque overhandigd aan de Trombosestichting, het goede doel van deze editie van het MVO-initiatief Plantronics Team Trophy.

VAKPRIJZEN

Customer Strategy Award:
1. Samsung/Teleperformance
2. PFZW/PGGM
3. Dekbed Discounter
4. Energiedirect.nl
5. srprs.me

HRM Award:
1. ABN Amro
2. Customer Service Valley
3. VvAA

Partnership Award:
1. KPN & Telecats
2. Transcom & AtHand
3. bol.com & Teleperformance

Technology Award:
1. Greenchoice
2. Oxxio
3. Florius

PUBLIEKSPRIJZEN

Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2018:
1. Coolblue
2. Van der Valk
3 Efteling
4 bol.com
5 PLUS
6 Jan Linders
7 ANWB
8 Bijenkorf
9 Rituals
10 123inkt.nl

Branchewinnaars:
Klantvriendelijkste bank van Nederland – Rabobank
Klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland – Greenchoice
Klantvriendelijkste leisurebedrijf van Nederland – Van der Valk
Klantvriendelijkste retailer van Nederland – Coolblue
Klantvriendelijkste supermarkt van Nederland – PLUS
Klantvriendelijkste telecomleverancier van Nederland – T-Mobile
Klantvriendelijkste openbaar vervoerbedrijf van Nederland – RET
Klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland – Centraal Beheer

MVO-PRIJS
De deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy 2018 haalden samen € 19.975,- op voor de Trombosestichting, het goede doel van dit jaar. Tijdens de feestelijke gala-avond overhandigden de vijf teams – Ad Hoc, Cendris Customer Contact, ClikQ, KANS! en Sitel – op het podium van het Beatrix Theater de geldcheque aan de Trombosestichting.

Organisatie
Opzet vakprijzen:
Een vakjury beoordeelt per categorie alle ingezonden cases. Aansluitend bezoekt zij de genomineerden op locatie, waarna op basis van de diverse ervaringen en inzichten de winnaar wordt vastgesteld.

Opzet publieksprijzen:
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland wordt bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SAMSAM, het consumentenpanel van SAMR.

Sponsors